Перейти до вмісту
Електродвигун перемотувати чи купувати новий? Навіть якісний електродвигун з часом активної експлуатації вимагає заміни ізоляції обмотки.
Перемотка трифазного, або однофазного, електродвигуна – це метод відновлення характеристик, таких як частота обертів або напруга.
Провід для перемотки вибирають, виходячи з необхідних робочих параметрів мотора.
Проблеми, викликані експлуатацією:
-
Перегрів та вібрації: Привід механізмів піддає електродвигун перегріву та вібраціям.
-
Вплив навколишнього середовища: Висока вологість, пил та термічні перепади порушують еластичність ізоляції.
-
Вуглецевий пил: Струмопровідний вуглецевий пил може призвести до пробою на корпус і замикання між витками обмоток.
Процес перемотки трифазного асинхронного електродвигуна включає:
- Видалення старої обмотки.
- Діагностика ізоляції.
- Підбір обмотувальних матеріалів.
- Намотування нових обмоток.
- Укладання нових котушок.
- З’єднання електроланцюгів.
- Захист обмотки.
- Збірка двигуна.

Як проходить процес перемотки електродвигуна?
- Розбірка двигуна: Електродвигун розбирають і зрізають лобову частину обмоток на токарному верстаті.
- Нагрівання в печі: Мотор нагрівають до 300 градусів у тупиковій печі для розм’якшення ізоляції.
- Очищення від старих обмоток: При температурі статора/якоря 80 градусів за Цельсієм зскрібають залишки обмотки і продувають двигун.
- Перевірка технічних характеристик: Проводиться перевірка перерізу проводу, числа витків та кількості пазів.
- Намотування нових котушок: Провід потрібного перерізу звільняють від ізоляції, обробляють і намотують нові котушки.
- Заміна підшипників.
- Збирання двигуна.
- Перевірка на стенді з діагностикою параметрів двигуна.
Висновок:
Електродвигун. Перемотувати чи купувати новий?
Якщо вартість ремонту не перевищує 60% вартості нового двигуна, то краще ремонт.
Якщо перевищує 60% тоді вже на свій розсуд ремонтувати, чи купляти новий.