Сучасні електродвигуни завдяки високій ефективності і низькій вартості знайшли широке застосування в різних областях діяльності. Проте з часом вони зношуються, що негативно позначається на їх працездатності.
Потужність електродвигуна безпосередньо залежить від стану обмотки. Якщо обмотка трохи зношена, двигун працюватиме менш ефективно.
Якщо ж обмотка пошкоджена, електродвигун зупиниться, і знадобиться ремонт.
У таких випадках потрібна схема перемотування електродвигуна, оскільки це складний процес, який без підготовки або наочної схеми виконати неможливо.
Процес перемотування розпочинається з розбирання. Обмотка знаходиться в центрі двигуна, тому треба зняти кожух, кришку, ротор і інші деталі.
Отримавши доступ до дротів, можна розгледіти усі “нутрощі” мотора.
Схема з’єднання обмоток допоможе зрозуміти, які дроти до чого підключені.
Потім віддаляються старі дроти, щоб можна було намотати нові. Навіть якщо є готова схема перемотування, краще змалювати або запам’ятати, як було розташовано спочатку – це допоможе при складанні.
Далі слідує формування нового заповнювача для пазів статора. Цю операцію краще проводити за допомогою спеціальної намотувальної машини, обладнаної лічильником витків.
Важливо дотримуватися діаметру мідного дроту, щоб обмотка точно розмістилася в пазах.
Після цього проводиться ізоляція витків і корпусу статора з використанням спеціального електроізолюючого паперу.
Після завершення ізоляційних робіт слід уважно перевірити все і тільки після цього збирати і тестувати електродвигун.